Koalicija udruga u zdravstvu (KUZ) predstavila je u Zagrebu novu platformu onkoloških udruga „Onkologija.hr“ kojoj je glavni cilj zajedničko predstavljanje njihovih ciljeva prema stručnim društvima i zdravstvenim institucijama kako bi se poboljšali prevencija, liječenje i skrb onkoloških bolesnika.

U sklopu Koalicije udruga u zdravstvu (koja okuplja 84 udruge pacijenata) osnovana je platforma onkoloških udruga „Onkologija.hr“. Platforma Onkologija.hr zasad okuplja devet organizacija civilnog društva koje se bave pružanjem pomoći obiteljima koje se suočavaju s malignom bolešću. Platforma Onkologija.hr osnovana je s ciljem širenja glasa svih pacijenata oboljelih od raka bez obzira na dob, od učestalih vrsta do rijetkih tipova malignih oboljenja, te jedinstvenog predstavljanja njihovih interesa prema stručnim i državnim institucijama RH.

Predstavljajući onkološku platformu, predsjednik KUZ-a Ivica Belina istaknuo je: „Udruge su najčešće te koje svojim članovima, i svima drugima koji im se obrate nude i pružaju psihosocijalnu podršku i sve relevantne informacije vezane uz njihovu bolest i liječenje. Platforma je za sad okupila 9 organizacija civilnog društva, a očekujemo da će nam ih se još pridružiti.“

Na predstavljanju platforme udruga pacijenata „Onkologija.hr“ istaknuta je potreba davanja glasa oboljelima od zloćudnih bolesti na razini javnih politika u zdravstvu te potreba pružanja relevantnih informacija osobama oboljelim od zloćudnih bolesti i članovima njihovih obitelji. Zadatak platforme bit će upućivanje na psihosocijalnu podršku koju pružaju udruge te će se zauzimati za uvođenje praćenja stopa preživljenja i ishoda liječenja (registri medicinski relevantnih ishoda i ishoda koje pacijenti smatraju relevantnima).

Onkologija.hr također zahtjeva jednaku dostupnost dijagnostičkih postupaka i liječenja za sve onkološke pacijente na području cijele države,  bolju dostupnost inovativnih načina liječenja i povećanu dostupnost onkoloških lijekova.

Glavni ciljevi platforme „Onkologija.hr“ su:

1. Aktivno uključivanje udruga pacijenata u izradu, donošenje i implementaciju Nacionalnog plana za borbu protiv zloćudnih bolesti
  2. Razmjena iskustava, znanja i informacija između udruga koje pružaju podršku oboljelima od zloćudnih bolesti i njihovim obiteljima
  3. Zastupanje prava i interesa oboljelih od zloćudnih bolesti bez obzira na spol, dob, vrstu bolesti i mjesto stanovanja na razini javnih politika u zdravstvu
  4. Upoznavanje što šireg kruga oboljelih od zloćudnih bolesti i njihovih obitelji s inovativnim načinima liječenja i postojećim krugovima podrške
  5. Razvijanje novih oblika i krugova podrške
  6. Održavanje digitalne platforme Onkologija.hr, na kojoj će se plasirati sve relevantne informacije.

Nova web stranica za onkološke pacijente

Na konferenciji za novinare predstavljena je nova internetska stranica o onkološkim bolestima www.onkologija.hr  koja na jednom mjestu daje savjete pacijentima i njihovim obiteljima o zloćudnim bolestima, metastatskoj bolesti, liječenju te podršci oboljelima.

Fotografije ustupio: Medix / C. T. – Poslovne informacije d.o.o.