Savjeti kako se nositi s emocionalnim, psihološkim ili zdravstvenim problemima tijekom i nakon liječenja raka

Otkrivanje kako drugi reagiraju na rak, vam može pomoći da shvatite svoje osjećaje. Otkrivanje kako se drugi nose sa specifičnim problemima koje rak donosi, vam može pomoći da otkrijete svoj vlastiti način borbe.

/Podrška
Podrška 2016-10-26T13:33:28+00:00

Vaši osjećaji

Oboljeli od raka i njihovi najbliži proživljavaju čitav niz različitih osjećaja. Ti osjećaji se mogu mijenjati često i bez upozorenja. S vremena na vrijeme možete:

• biti ljuti, uplašeni i zabrinuti;
  • poricati da imate rak;
  • biti izvan kontrole i ne mariti za sebe;
  • biti tužni, usamljeni i osjećati krivnju;
  • puni nade za budućnost.
Vidi više

Kako rak utječe na obitelj?

Rak pogađa cijelu obitelj, dovodi u krizu, ali je i okuplja te zbližava. U nekim slučajevima produbljuje nesporazume i teškoće koje otprije postoje, a često i najjednostavnije svakodnevne stvari postaju znatno teže i kompliciranije pod utjecajem spoznaje da netko u našoj obitelji boluje od raka.

Promjene u fizičkom izgledu

Rak može vidljivo utjecati na fizički izgled oboljele osobe nakon kirurških intervencija ili tokom liječenja kemoterapijom ili zračenjem i doprinjeti teškoćama u prihvaćanju svog promjenjenog izgleda.

Vidi više

Maligna oboljenja i spolni život

Problem spolnosti velik je problem kod teško oboljelih pacijenata, kojemu se, nažalost, pridaje vrlo malo pažnje.

Razgovor o spolnom životu u našoj sredini većina ljudi smatra nepristojnim.

Za optimalan oporavak bolesnika s malignom bolesti nije potrebno samo uspješno liječenje lijekovima ili drugim načinom, nego je potrebna psihička stabilnost koja je uvjetovana, u velikoj mjeri, i zdravim i neopterećenim spolnim životom.

Kako razgovarati o bolesti

Razgovarati o bolesti je često veoma teško, odbojno i zastrašujuće.

Iskreni i otvoreni razgovor o raku, problemima koji dolaze, osjećajima i strahovima, može pomoći da se svi zajedno lakše suoče sa promjenama koje rak donosi.

Usvojite zdrave navike

Tijekom terapije i nakon završetka liječenja važno je usvojiti i zadržati zdrave prehrambene navike: pravilna prehrana, tjelesna aktivnost i prestanak pušenja.

Redovita tjelesna aktivnost smanjuje rizik povratka maligne bolesti kod osoba liječenih od raka, ima važnu ulogu u rehabilitaciji i resocijalizaciji osoba oboljelih od raka i može produljiti život osobi koja je preboljela malignu bolest kroz druge zdravstvene i socijalne dobrobiti tjelesne aktivnosti.

Kad se rak vrati

Kod određenog dijela pacijenata dolazi do progresije ili napredovanja bolesti – bilo da se radi o povratu bolesti na isto mjesto ili širenju na druge organe, najčešće pluća, jetru, kosti ili mozak.

Kod jednom postavljene dijagnoze metastatske bolesti pristup liječenju se mijenja. Od tog dana neki će oblik liječenja biti svakodnevni dio života. Saznajte kako se nositi simptomima, nuspojavama liječenja i osjećajima zbog uznapredovale bolesti.

Na kraju života

Vijest o teškoj dijagnozi neizlječive bolesti uzdrma ne samo pacijenta nego i njegove bližnje. Svi planovi, želje, nadanja, ambicije, od tog trenutka kao da više ne postoje. Nije jednostavno prihvatiti činjenicu da ovozemaljski život završava ili će se uskoro završiti i otvara se cijeli niz pitanja, dvojbi o smislu života, ali i o svakodnevnoj egzistenciji. Složenost problema ipak najviše ovisi o tome tko je pacijent, kakvu ulogu je imao u životu i u obitelji.

Saznajte kako umanjiti ili odgoditi patnju i bol, pomoći i osigurati bolesniku kvalitetan život, omogućiti održanje dostojanstva u procesu umiranja te pružanje podrške obitelji koja sudjeluje.

Vidi više

Trebate savjet ili vas zanimaju vaša prava? Ili se želite učlaniti?

KUZ je nestranački nacionalni savez udruga i pacijenata. Pomažemo građanima Republike Hrvatske u ostvarivanju prava na dostupnu odgovarajuću zdravstvenu skrb i osiguranu zaštitu prava na zdravlje.

NAZOVITE NAS

Može vam biti lakše nositi se s bolešću i liječenjem ako možete razgovarati s osobama koje su prošle liječenje koje vas čeka.

Priključite se udruzi pacijenata koja vam može biti odlična potpora. Pitajte nas da vas povežemo.

PITAJTE NAS

Imate pozitivan stav, volju za učenjem, kreativni ste? Uvijek ste željeli mijenjati svijet?

Ljude pokreću različiti motivi. Javite nam se i dobit ćete priliku naučiti nešto novo te pritom upoznati nove ljude, surađivati s osobama koje dijele slične interese i uvjerenja i učiniti svoju zajednicu ugodnijom za život.

JAVITE NAM SE

Ne mislim da je ovo nepravedno. To je tako kada je rak u pitanju. Nisam jedini koji je obolio, stalno se ljudima to dešava. Nisam poseban i upravo to dodatno naglašava ono što sam učinio. Inspirirati će mnoge ljude, dati im smisao. Samo želim da ljudi shvate da je sve moguće ako se trudiš. Snovi mogu postati stvarnost ako uložiš dovoljno truda u njihovo ostvarenje.

Terry Fox

Ljudi u klinikama oboljelih od raka diljem svijeta trebaju ljude koji vjeruju u čuda.

Terry Fox

Nisam sanjar, i ne kažem da će svojom inicijativom dobiti odgovore ili pronaći lijek za rak. Ja jednostavno vjerujem u čuda.