Ne-Hodgkinov limfom – simptomi

Prvi primjetljivi simptom je često povećani limfni čvorovi u jednom jedinom području kao što su vrat ili prepona ili po cijelom tijelu. Limfni čvorovi se polako povećavaju i obično su bezbolni. Ponekad, povećani limfni čvorovi u krajnicima uzrokuju poteškoću pri gutanju. Povećani limfni čvorovi duboko u prsnom košu ili trbuhu mogu pritiskati različite organe uzrokujući poteškoću pri disanju, gubitak apetita, teški zatvor stolice, bol u trbuhu ili oteknuće nogu. Ako limfom uđe u krvnu struju, može se razviti leukemija. Limfomi i leukemije mogu imati slične značajke. NeHodgkinovi limfomi češće prodiru u koštanu srž, želučanocrijevni sustav i kožu nego Hodgkinova bolest.

U djece su prvi simptomi neHodgkinova limfoma sličniji prodiranju (infiltraciji) stanica limfoma u koštanu srž, krv, kožu, mozak i kralješničnu (leđnu) moždinu nego povećanim limfnim čvorovima. Taj prodor (infiltracija) uzrokuje anemiju, osip i živčane simptome kao što su slabost i nenormalni osjet. Limfni čvorovi koji se povećaju obično se nalaze duboko pa dovode do nakupljanja tekućine oko pluća, što otežava disanje, vrši pritisak na crijeva uzrokujući gubitak apetita ili povraćanje; te začepljenje limfnih žila, što uzrokuje zadržavanje tekućine.

Ne-Hodgkinovi limfomi se najčešće prvo javljaju otokom jednog ili više limfnih čvorova određenog područja, a ponekad i rašireno. Mogu se još javiti povećanje jetre i slezene, nerijetko zajedno. Napredovanjem bolesti razvijaju se simptomi povezani s određenim zahvaćenim područjem te opći simptomi i znakovi bolesti:

• Povišena temperatura nepoznatog uzroka (temperatura tijela viša od 38 °C)
  • Noćno znojenje
  • Malaksalost, umor
  • Gubitak težine i teka
  • Svrbež kože

Zbog zahvaćenosti koštane srži mogu se javiti poremećaji krvi: smanjeni broj crvenih krvnih stanica , smanjeni broj bijelih krvnih stanica , smanjeni broj trombocita , te posljedično upale, krvarenja i anemija.

Indolentni limfomi napreduju sporo i često bez simptoma. Zato skoro uvijek ostanu neotkriveni sve dok ne dosegnu uznapredovali stadij , odnosno dok bolest ne postane raširena.

Od indolentnih limfoma je najčešći folikularni limfom s učešćem od oko 20%-30% svih ne-Hodgkinovih limfoma. Najčešće oboljevaju osobe starije od 50 godina. Karakterizirana je, kao i ostali indolentni limfomi, relapsima i remisijama bolesti, i općenito se smatra neizlječivom.

Prognoza bolesnika s agresivnim oblikom bolesti ovisi o tumorskoj masi, proširenosti bolesti i općem stanju bolesnika, koliko je u stanju podnijeti agresivno liječenje. Najzastupljeniji agresivni limfom je difuzni B-velikostanični limfom. Čine oko trećinu svih ne-Hodgkinovih limfoma, nešto češće oboljevaju muškarci.