Hodgkinova bolest – dijagnoza

Pri Hodgkinovoj se bolesti limfni čvorovi obično povećavaju polako i bezbolno bez očite infekcije. Naglo povećanje limfnih čvorova―koje se može pojaviti kada se osoba prehladi ili ima infekciju―nije tipično za Hodgkinovu bolest. Ako su limfni čvorovi povećani dulje od tjedna, liječnik mora posumnjati na Hodgkinovu bolest, naročito ako osoba ima i povišenu temperaturu, noćno znojenje i gubitak težine.

Nenormalnosti glede broja krvnih stanica i druge krvne pretrage mogu pružiti podupirući dokaz, ali za postavljanje dijagnoze liječnik mora napraviti biopsiju zahvaćenog limfnog čvora da vidi jesu li prisutne ReedSternbergove stanice. Vrsta biopsije ovisi o tome koji je čvor povećan i koliko je tkiva potrebno da dijagnoza bude sigurna. Liječnik mora uzeti dosta tkiva da može razlikovati Hodgkinovu bolest od drugih bolesti koje mogu prouzročiti povećanje limfnog čvora―uključujući neHodgkinov limfom, druge vrste raka sa sličnim simptomima, infekcijsku mononukleozu, toksoplazmozu, citomegalovirusnu bolest, leukemiju, sarkoidozu, tuberkulozu i AIDS.

Kada je povećani limfni čvor blizu površine vrata, može se napraviti biopsija iglom. Pri tom se postupku anestezira područje kože te iglom i štrcaljkom uzme mali komadić čvora. Ako se takvom vrstom biopsije ne osigura dovoljno tkiva za dijagnozu i klasifikaciju Hodgkinove bolesti, mora se učiniti mali rez i uzeti veći komad limfnoga čvora. Kada limfni čvor nije blizu površine―na primjer, kada je duboko u prsnom košu―kirurški zahvat mora biti složeniji.

Četiri tipa Hodgkinove bolesti

Tip Mikroskopski nalaz Učestalost Napredovanje
Prevladavanje limfocita Vrlo malo ReedSternbergovih stanica, ali mnogo limfocita 3% slučajeva Polagano
Nodularna skleroza Mali broj ReedSternbergovih stanica i mješavina drugih tipova bijelih krvnih stanica; područja fibroznog vezivnog tkiva 65% slučajeva Umjereno