Sarkomi mekog tkiva – stadiji

Odabir načina liječenja raka dojke ovisi o stadiju bolesti (proširenost bolesti), karakteristikama tumora (patohistološki nalaz) i općem stanju pacijenta.

Nakon što se utvrdi dijagnoza sarkoma mekog tkiva, moraju se učiniti daljnji pregledi kako bi se moglo provjeriti da li je došlo do širenja sarkoma u ostale dijelova tijela. Stupnjevanje je proces utvrđivanja da li je došlo do širenja raka kroz meko tkivo ili ostale dijelove tijela. Stupnjevanje sarkoma mekih tkiva se bazira na određivanje stadija i veličine tumora, utvrđivanju lokacije u smislu da se radi o površinskom (blizu površine kože) ili dubinskom (medijastin, abdomen, glava), te da li se je tumor proširio na limfne čvorove ili druge dijelove tijela. Izuzetno je važno znati stupanj kako bi se mogla planirati adekvatna terapija.

Pregledi i testovi kojima se utvrđuje stupnjevanje:

• Fizički pregled i povijest bolesti pacijenta: Pregled cijelog tijela kako bi se provjerilo zdravstveno stanje, uključujući potragu za znakovima bolesti, kao npr. kvržica ili nešto drugo što izgleda drugačije i neuobičajeno. Obavezno se mora preispitati  povijest bolesti pacijenta, saznati o njegovim zdravstvenim navikama, prošlim bolestima i lijekovima koje je uzimao.
  • Rentgen
  • Laboratorijske pretrage krvi, biokemijske pretrage, pretrage urina.
  • CT scan
  • MRI

Pomoću rezultata ovih testova i nalaza biopsije može se utvrditi stupnjevanje sarkoma mekih tkiva:

Stadij Promjene
I Tumorske stanice su malo promjenjene (abnormalne). Stanice nalikuju na stanice
iz koje su nastale. Tumor je bilo koje veličine, niskog stupnja, raste i širi se sporo, može biti površinski ili dubinski.
II Tumorske stanice su promjenjene (abnormalne). Tumor je visokog stupnja, raste i širi se brzo, može biti 5 cm i manji, površinski (bliži površini kože) ili dublje; ili veći od 5 cm i površinski.
III Tumorske stanice su jako promjenjene (abnormalne). Tumor je visokog stupnja, raste i širi se brzo, veći od 5 cm, dubinski.
Limfni čvorovi i ostali dijelovi tijela nisu zahvaćeni.
IV Tumor se je proširio na limfne čvorove ili ostale dijelove tijela, najčešće pluća ili jetra.
Povratni Tumor se je vratio nakon terapije.