Kako otkriti rak gušterače

Simptomi raka gušterače ne pojavljuju se ili su zanemarivi sve dok bolest ne uđe u uznapredovali stadij. Kada se pojave, ovise o lokalizaciji i veličini tumora. Najčešće se javljaju bol u žličici (epigastriju) koja se širi okolopojasno u leđa ili pod lopatice, a pojačava se nakon jela ili kod ležanja. Opća slabost, gubitak apetita iznačajan gubitak na težini karakteristični su za rak gušterače. Mogu biti prisutni mučnina i povraćanje, čak i dulje vrijeme nakon uzimanja obroka. Kao posljedica narušene funkcije gušterače mogu se javiti žutica, promjene konzistencije stolice ili dijabetes.

Specifičnih testova za rano otkrivanje raka gušterače nema. Ta je činjenica zajedno s kasnom pojavom simptoma glavni razlog da se bolest dijagnosticira u fazi kada izlječenje više nije moguće.

Komplikacije raka gušterače

Žutica

Rak gušterače blokira žučovod i može uzrokovati žuticu. Simptomi su žuta koža i oči, urin tamne boje i blijeda stolica.

Bolovi u abdomenu

Kako tumor raste, tako će bolovi biti sve intenzivniji. Lijekovi protiv bolova mogu pomoći u ublažavanju bolova, a kemoterapija u prevenciji daljnjeg širenja raka.
U teškim slučajevima liječnici predlažu injektiranje alkohola u živac koji kontrolira bolove na području abdomena. Tim postupkom se blokira slanje signala boli prema mozgu.

Opstrukcija utrobe

Rak gušterače koji raste ili pritišće tanko crijevo može blokirati protok hrane iz želuca u crijeva.

Drastično mršavljenje

Mučnine i povraćanja, česte nuspojave liječenja raka, mogu smanjiti apetit i uzrokovati drastično mršavljenje, a neadekvatna apsorpcija nutritivnih spojeva može otežati funkcioniranje svih tjelesnih organa.