Rak debelog crijeva stadiji

Ako je pacijentu utvrđeno da ima rak, liječnik treba utvrditi u kojoj je fazi bolest. Utvrđivanjem faze pokušava se odrediti je li se rak proširio, a ako jest, u koje dijelove tijela. Mogu se provesti dodatni testovi kako bi se utvrdilo u kojoj je bolest fazi. Liječniku je to važno kako bi mogao isplanirati liječenje.

Stadij Promjene Mogućnosti liječenja
0 Tumor je ograničen na sluznicu, tj. unutarnji sloj stjenke crijeva. Kirurški zahvat koji se još naziva i segmentalna resekcija (tumorsko se tkivo uklanja, a preostali dijelovi crijeva spajaju).
I Tumor je prožeo nekoliko slojeva stjenke crijeva, ali se nije proširio izvan nje. Kirurški zahvat (segmentalna resekcija).
II Tumor je probio stjenku crijeva, ali se nije proširio na limfne čvorove. Kirurški zahvat (segmentalna resekcija) i kemoterapija ili terapija zračenjem.
III Tumor se proširio na okolne limfne čvorove, ali ne i na druge dijelove tijela. Kirurški zahvat (segmentalna resekcija), nakon čega slijedi kemoterapija. U nekim slučajevima terapija zračenjem može se primijeniti nakon operacije.
IV Tumor se proširio na druga tkiva i organe kao što su jetra, pluća, trbušna šupljina itd. Kirurški zahvat (segmentalna resekcija) obično se provodi kako bi se umanjilo ili spriječilo začepljenje crijeva i druge lokalne komplikacije. Nakon toga slijedi kemoterapija i ciljana biološka terapija te u nekim slučajevima terapija zračenjem.
Ponekad je prije operativnog zahvata moguće provesti liječenje kemoterapijom i biološkom terapijom. Time se tumorska masa smanjuje i olakšava kirurški zahvat.