Terapijske opcije za uznapredovalu bolest

Premda je većina metastaziranih karcinoma neizlječiva, postoje terapije kojima se može bolest ublažiti, produljiti životni vijek ili poboljšati kvaliteta života.

Saznajte koje opcije liječenja imate na raspolaganju, kako se nositi simptomima i nuspojavama liječenja.

Klinička ispitivanja

Sudjelovanje u kliničkom ispitivanju Vam pruža priliku za aktivnu skrb o vlastitu zdravlju. Možete imati izravnu korist tako što ćete imati pristup najnovijim lijekovima za liječenje raka ili lijekovima koje ne pokriva zdravstveno osiguranje.

Ako želite sudjelovati u kliničkom ispitivanju, morate najprije pitati Vašeg liječnika provodi li klinika ili bolnica u kojoj se liječite klinička ispitivanja.

Palijativna skrb

Palijativna skrb je pristup, kojim se bolesnicima suočenim sa smrtonosnom bolešću i njihovim obiteljima unapređuje kvaliteta života. Čini se kroz sprječavanje i olakšavanje simptoma sredstvima ranog otkrivanja, procjene i liječenja boli, te kroz olakšavanje ostalih psihičkih, psihosocijalnih i duhovnih problema.

Liječenje tumorske boli

Liječenje boli definirano je kao temeljno ljudsko pravo jer bol ozbiljno narušava kvalitetu života, od toga da smanjuje pokretljivost i produktivnost, do toga da može uzrokovati psihičke i socijalne smetnje.

Bol se danas može liječiti, može se naći adekvatna kombinacija lijekova koja će ublažiti i bolove najjačeg intenziteta.

Prehrana za onkološke pacijente

Pravilna prehrana ima veliko značenje kod onkoloških pacijenata, jer se njezinom primjenom pospješuje kvaliteta života, funkcioniranje te opće stanje.

Onkološki pacijenti imaju velike poteškoće s prehranom, na što utječu osnovna bolest, terapijski postupci i umor. To za posljedicu ima slabije podnošenje terapije, dužu hospitalizaciju, imunološku slabost i slično.

Najčešći problemi vezani uz prehranu jesu anoreksija, promjene okusa, mučnina i povraćanje, otežano gutanje, upale sluznice usne šupljine i jednjaka.

Što donosi sutra?

Iako je život s uznapredovalim rakom velika borba i bolest je vrlo prisutna, ne možete dopustiti da se sve svede samo na bolest.

Uzmite u obzir sve svoje probleme i poteškoće koje je bolest donijela i s druge strane svoje snage i vještine koje su još uvijek tu. I iskoristite to znanje i uživajte u aktivnostima koje Vas vesele. Život ide dalje i nakon dijagnoze metastatskog raka.