Krioterapija karcinoma prostate

Krioterapija je jedan od novijih tretmana koji se primjenjuje u ranoj fazi raka prostate. Ovaj tretman ubija stanice raka smrzavanjem. Smrzavanje se postiže umetanjem tekućine koja ima efekt smrzavanja (na primjer, tekući dušik ili argon) preko igle direktno u prostatu. Postupak se provodi pod kontrolom ultrazvučne slike. Zapravo, krioterapija nije nova tehnika. To je modifikacija postupka koji je pokušavan i ranije, ali su stope komplikacija bile neprihvatljivo visoke. Krioterapija je npr. korištena u 1960-im godinama za liječenje želučanih čireva ili ulkusa. Međutim, prestalo se s njezinom promjenom zbog teških oštećenja sluznice želuca.

Trenutno, krioterapija se preporučuje za bolesnike s lokalno uznapredovalim rakom prostate koji , iz bilo kojeg razloga, nisu kandidati za indicirane oblike liječenja. Krioterapija se i dalje proučava kako bi se utvrdilo koji drugi bolesnici mogu imati koristi od ovog tretmana. U tijeku su studije koje trebaju pokazati koliko je krioterapija učinkovita u liječenju organ-ograničenog (lokaliziranog) raka prostate. Učinkovitost krioterapije u uklanjanju raka prostate, međutim, još uvijek nije dokazana. Ponekad se smrzavanjem ne ubiju sve stanice raka. Osim toga, potencijalne nuspojave ovog liječenja uključuju oštećenja uretre i mjehura. To može uzrokovati oštećenje i opstrukciju uretre, stvaranje fistula kroz koje curi mokraća (fistula je inače nenormalni komunikacijski „tunel“ između organa i dijelova tijela koji inače nisu u neposrednoj komunikaciji) ili može uzrokovati ozbiljne infekcije.